vitaminer mineraler tips (Hanna)

Heluu... som ni kanske märkte så följde jag inte listan på foderföljetongen helt nu, fick bli vitaminer före mineraler för det var det inlägg jag skrev klart snabbast. (inte för att det spelar så stor roll men ändå hehe, då vet ni ifall ni undrar!) Jag är så himla förvirrad vad gäller mineraler att jag inte riktigt vet i vilken ände jag ska börja... får jag inte ordning på en artikel om mineraler under början av veckan här nu så kan det hända att jag lämnar över det till nån annan. Men ett inlägg om vattenlösliga vitaminer till nästa lördag ska jag ordna åtminstone! Läs hemskt gärna igenom mina inlägg om vitaminerna för jag är väldigt ny på ämnet och kan mycket väl ha missat eller missuppfattat något... får ändra eller tillägga saker i efterhand om nåt verkar knasigt eller saknas. Vet inte om nån föredragit ett annat upplägg...? Tänkte skriva lite kring vitamintillskott, får bli i nästa inlägg... men vet inte exakt VAD jag ska ta upp. Har nån idé syntetiskt vs naturliga vitaminer m.m. Förviiirrrrraaad.... så tips mottages gärna!

Här är lite andra idéer på ämnen att ta upp:
# Forskningskollen: Är den lugna hästen deprimerad? - spännande forskning! Här kan man även fylla ut med sina egna tankar kring det hela efter att ha delat med sig av artikeln.

# "Ridning ska vara enkelt!" - Presentera olika metoder till samling från marken: long reining, arbete i hand, longering, tömkörning m.m. För/nackdelar med dessa metoder. Poängtera att det är nyttigt att stärka och mjukgöra hästen från marken innan man sitter upp osv osv. - Jag förbereder gärna ett inlägg om detta om ni tycker det verkar värt att ta upp!

# Strålröta... everyone has gone NUTS about the trush!? Man tjatar och tjatar, förklarar och förklarar... men det verkar inte fastna hos vissa?!? bäst vi reder ut det en gång för alla!!

# Homeopati. Det verkar bli allt mer populärt att ta manprov och ge homeopatmedel till sin häst. Men vad ÄR homeopati? Vi har väl pratat på att ta upp även andra alternativmetoder har jag för mig, men ska vi ta upp flera samtidigt eller en o en?

Har fler idéer på lager men det får nog räcka för denna gång hehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0