Blandat bös (Hanna)

Håller med om att responsen varit asbra hittills! många både lika och oliksinnade personer jag känner blev intresserade direkt länken släpptes :)

Ang svar på kommentarer och blogresponse, den uppgiften kan jag tänka mig å ta i den mån min kunskap räcker till hehe. Men är det inte en allmän fråga utan man får funderingar kring ett specifikt inlägg så tycker jag nog ändå att den som skrivit försöker hålla koll o svara. De vet ju poängen med sitt inlägg bäst.

Kan även hålla igång facebooksidan om ingen annan är väldigt sugen. Har redan börjat med det så det är ju bara å fortsätta för mig isf ;)

Sen funderar jag på tisdagarna, som är tomma än så länge. Tycker det är lite synd. Kan vi inte ha tisdagen som en tänkvärt-dag? Lägga upp citat, korta fakta, tips, o kanske en krönika nån gång i bland. *viftar febrilt med en frivillig hand om ansvaret*
(EDIT av Jonna! Här håller jag upp en liten hand och föreslår att vi i så fall väntar ett tag med det. Så vi inte säger att vi inte ska ha något där, och sedan... har något där... Om ni förstår? Vi kan ta upp det om någon vecka, kanske?)
**** Yes Jonna, håller med där. Men när vi kommit igång o allt funkar som det ska så tycker jag det vore bra o fylla även tisdagen :) Men ja, vi tar det när det känns läge för det! / Hanna ****

Vill även efterlysa en sida för bloggens schema, där vi efterhand går in o fyller i vem som ska skriva, kort om innehållet och i vilken kategori. Så blir det hela lite mer överskådligt, man kan planera sina texter och lägga in dem så att t.ex en ny artikel om hovar inte kommer för snabbt inpå den förra. För vi har ingen sån sida...väl? x) Jonna styr du upp!? bara nåt enkelt, som denna anteckningssida, ett inlägg = en månad med veckor numrerade o dagarna skrivna rakt upp o ner!
(Jonna: I'm on it! Idag hinner jag dock inte då jag har presentationer hit och dit till människor och politiksnubbar, sommarjobbet, men ikväll så!)


Här är för övrigt lite citat som kanske kan komma till användning;

" … equestrian sport by nature can’t be even defined as a sport. Yes, any sport includes records and victories, but these records and victories are gained by one’s own sweet and blood, by one’s own pains and efforts. And equestrian sport (if we study the issue) represents parasitizing on physical abilities of another living being which does not want to be engaged in this sport but forced to it by pain and beating. So why the hell we call it a sport? Among all sportsmen there are no more than two percent of real sadists, and others just do not realize what they’re doing”.
/ Alexander Nevzorov “The Horse Crucified and Risen”

-----

"Om jag vill föra en människa mot ett bestämt mål måste jag först finna henne där hon är och börja just där. Den som inte kan det lurar sig själv när hon tror att hon kan hjälpa andra. För att hjälpa någon måste jag visserligen förstå mer än hon gör, men först och främst förstå det hon förstår. Om jag inte kan det så hjälper det inte att jag kan och vet mera. Vill jag ändå visa hur mycket jag kan så beror det på att jag är fåfäng och högmodig och egentligen vill bli beundrad istället för att hjälpa henne. All äkta hjälpsamhet börjar med ödmjukhet inför den jag vill hjälpa och därmed måste jag förstå att detta med att hjälpa inte är att vilja härska utan att vilja tjäna."
/ Sören Kirkegaard
-----

"Life isn't about finding yourself, it's about creating yourself."
/ George Bernard Shaw
-----

Edda: *viftar lite försiktigt med en hand* uh, ber officiellt om tillåtelse att sno det sista till en egoboost?
Hanna: Du ges alla officiella tillåtelser i hela stora vida världen att göra så! Hejaheja!
Jonna: Det sista citatet är anledningen till att jag alltid kör på Crea Diem (skapa dagen) istället för Carpe Diem (fånga dagen). x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0