Dominans i en flock... (Jonna)

http://www.youtube.com/watch?v=tql546leL6Y

Vad tycker ni om detta? Verka rju vara Monty Roberts...
Svara gärna nedanför vad ni tycker... (Gå in och redigera inlägget!)

Edda:
haha, trevligt med lite inter-blogg-kommunikation. ;) Jag delar nog uppfattning med Jonna och, som jag har förstått det, boken Alla Kunges Hästar! Om hur varje individ i flocken har sin uppgift, inte sin rang. Och för vissa hästar med vissa uppgifter är det viktigt att få mat så det räcker, därför får de äta först. Och att de bråk om mat vi ser i hagen kan ha att göra med att det är en dysfunktionell flock, och/eller lite vad jag pratat om i inlägget som dyker upp idag, torsdag. Det man seri början av videon har jag inte direkt en uppfattning om... Jag vet inte om detta är första gången hästarna ses, det kan vara lite uppspelt "ooh, en ny häst hälsa, aah, läskigt och roligt", eller om det är skillnad i ålder.. Men jag tror att "ledarstoet" de pratar om sen snarare är hästen i flocken som har ´den uppgiften: att ha koll på eventuella faror. (Jag sitter i datasalen på skolan så jag får ha lågt ljud och hör inte allt) x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0