Bloggbombning...? (Linnéa)

Helloo, this is Linnea writing!
Hehe nu händer det grejer! Jag har lyckats stoppa in ett Fredagsrandomsinlägg och en artikel i utkastet. Dock failade jag helt med "inbäddningen" av YT-film i det förstnämnda så gav upp och klistrade in länkarna istället x) Hoppas att någon kan hjälpa mig att fixa det och även att placera dem i rätt kategori.
Artikeln är det fritt fram att korrigera och/eller publicera när det passar :)

Jag har även pratat lite löst med Jonna om en artikelserie som berör ämnet Vitaminer och Mineraler. Min tanke var att publicera en artikel i veckan. Den första innehåller en generell beskrivning vad det är, skillnaden mellan vattenlösliga och fettlösliga vitaminer, syntetiskt VS naturligt ursprung osv. Sedan innehåller varje artikel (som visserligen kanske inte blir jättelånga?) fördjupa sig i en specifik vitamin/mineral. Ex vitamin E, vart man hittar den, hur hästen bäst tar upp den, vilker funktion den fyller i kroppen, brist-/överskott symtom/sjukdomar, hur kan man tillsätta den etc.
Vad tycker ni? Verkar det vara ett bra upplägg? Jag tycker det är ett mycket intressant ämne och skriver gärna om det men har givetvis inte heller något emot att låta er andra vara delaktiga i det ;)

För en stund sedan lade jag upp lite olika citat från Emelie Cajsdotters bok "Zander och Tiden" här under "Anteckningar", jag hade dem ändå lagrade på datorn och tänkte att de kanske kan komma till användning här. Känn er fria att använda dem där ni tycker att de passar.

Jag har aldrig använt blogg.se innan och är helt novis på hur det funkar, hoppas ni kan ha lite överseende med mina tabbar nu i början?  Gör jag något galet så var inte rädda för att säga till mig, annars lär jag mig aldrig x)


Edda:
Jag tycker detta låter som en fantastiskt bra idé! Jag är själv jätteintresserad av att läsa det!
Hanna: JJAAAAJJAJAJJA SNÄLLA SNÄLLA! jag har nyligen kastat mig in i detta mineral och vitaminträsk (beställde en bok senast idag för att bättra på kunskaperna hehe) så en artikelserie vore asbra, tror många har bristande kunskap (jag t.ex höhö) eller kanske ingen koll alls på detta! BA KÖR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0