Hanna Skane



Mitt namn är Hanna Skane och jag fyller 15 år och är bosatt ute i Värmlandskogen där jag har både hundar och hästar omkring mig dagligen. Jag är en sprallig, energisk, galen, jordnära och annorlunda människa som står för vad jag tycker och tycker om folk som sticker ut lite. 
Satt på hästryggen första gången när jag var första året fyllt och sen dess blev jag fast, har ridit små ponnysar hela livet och red ett halvår inne på ridskolan i stan, redan innan jag hamnade på ridskolan i stan hade jag glidit in på spåret Natural Horsemanship och trickträning. Ville göra precis som man "skulle" i början, sen kom Bettan in i mitt liv för snart ett år sedan och då förändrades ALLT. Fick helt plötsligt nya tankar, ideer och åsikter, gled då in på en ny väg, min egen väg. 

I skolan är jag social, galen och tuff. Ingen säger åt mig hur jag ska bete mig eller vara, då kan de lita på att jag hugger tillbaka. Hemma kan jag vara lika galen, sitter jag vid datorn kopplar jag bort alla tankar med musik och klickar omkring, tar in inspiration och skriver. Då jag även har ett fotointresse så spenderar jag mycket tid på att redigera bilder. 


Betsy (Bettan)
Hästen som kom att förändra hela mitt synsätt på allt i min tillvaro, hästen som stärkt mig, hästen som är mitt liv. Låt mig få presentera världens envisaste ponny. Hon har blivit missförstådd i sitt tidigare liv och nu lever hon livet, folk säger att hon bestämmer över mig, är dominant. Jag anser att det är bra att hon vågar visa vad hon vill sålänge hon inte blir farlig och att vi kan komma överens om vad vi ska göra. Vi har roligt, leker, tricktränar och bara är. Hon älskar skogen men hatar vägen, just nu älskar hon även ridbanan där man får tricka, framförallt sparka på en tunna och man får godis och belöning! 
Hon lär mig massor varenda dag och hon har tagit mig hit idag, vilket jag är otroligt tacksam för. Hon är inte min egen häst men jag har henne på foder tills nästa vinter då jag inte längre kan ha kvar henne eftersom jag börjar gymnasiet hösten 2013.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN
Det här är ingen vanlig hästblogg! MWO är en plats att hämta inspiration. Att lära sig mer om hästar och sig själv. Vi vill motivera våra läsare att ifrågasätta och tänka steget längre. Att se helheten. Vi kommer skriva om allt från hovar och foder till filosofier och kommunikation mellan häst och människa.

bloglovin
Jonna Nilsson Sundgren
Linnéa Gabrielsson
Hanna Rattfeldt
Isabelle Erixon
Hanna Skane
Edda Ahrent
- Mind Wide Open

- Anatomi
- Bilder
- Citat
- Djurkommunikation
- Filmer
- Foder
- Forskning
- Hovar
- Hälsa
- Hästsyn
- Kommunikation
- Meditation
- Tips och trix
- Tänkvärt
- Vardagsliv

Temadagar
- Boktipsmåndag
- Youtubeonsdag
- Fredagsmys
- Egoboostsöndag

Övrigt
- Julkalender 2011

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Okt, Nov, Dec

Copyright © 2011 Mind Wide Open. All rights reserved. [email protected]